Blender ile Rigleme Eğitim Seti | Sanal Öğretim
Blender Eğitim Öğretim Setleri Blender ile Rigleme Eğitim Seti
Blender ile Rigleme Eğitim Seti
Blender ile Rigleme Eğitim Seti
99 TL
49TL
0TL Hediye
HIZLI SATIN AL
SEPETE EKLE
Set Hakkında

Eğitim Setimizde Blender ile Rigleme (rigging) konusunda tüm konular anlatıldı. Eğitim; Blender 2.93/3.0 versiyonu ile hazırlandı.

Önce programın nasıl kullanıldığı ve kısayollar hakkında bir kaç ön video koyuldu. Blender'ı biraz biliyorsanız ilk tanıtım videolarını geçebilirsiniz. Sonrasında ise Armature'den başlayıp, çeşitli karakterlerin riglenmesini göreceksiniz.

Kol, ayak, bel, göz, yüz gibi kısımlarının anlattıldığı ayrı videolardan hızlıca istediğiniz konulara odaklanabileceksiniz. Bir çok rigleme konusunu anlatıldı. Her konu kendi içinde kapsamlı bir derstir. Kemikleri nasıl yerleştireceğimiz, birbirleriyle olan bağlantıları, weight paint (ağırlık boyama) ile düzgün hareketleri, driver ile mühendislik tarafını ve kontrol objelerini nasıl hazırlayacağınızı öğreneceksiniz.

Rigging ile ilgili işimizi kolaylaştıracak çeşitli Add-on kullanımlarını da anlatıldı. Bunun yanısıra 2d riglemenin nasıl yapıldığı anlatıldı.

 

Blender ile Rigleme Eğitim Seti

Eğitim Setimizde Blender ile Rigleme (rigging) konusunda tüm konular anlatıldı. Eğitim; Blender 2.93/3.0 versiyonu ile hazırlandı.

Önce programın nasıl kullanıldığı ve kısayollar hakkında bir kaç ön video koyuldu. Blender'ı biraz biliyorsanız ilk tanıtım videolarını geçebilirsiniz. Sonrasında ise Armature'den başlayıp, çeşitli karakterlerin riglenmesini göreceksiniz.

Kol, ayak, bel, göz, yüz gibi kısımlarının anlattıldığı ayrı videolardan hızlıca istediğiniz konulara odaklanabileceksiniz. Bir çok rigleme konusunu anlatıldı. Her konu kendi içinde kapsamlı bir derstir. Kemikleri nasıl yerleştireceğimiz, birbirleriyle olan bağlantıları, weight paint (ağırlık boyama) ile düzgün hareketleri, driver ile mühendislik tarafını ve kontrol objelerini nasıl hazırlayacağınızı öğreneceksiniz.

Rigging ile ilgili işimizi kolaylaştıracak çeşitli Add-on kullanımlarını da anlatıldı. Bunun yanısıra 2d riglemenin nasıl yapıldığı anlatıldı.

 

Kemiklerin birbirine olan bağlantısını kurabilmek için Constraint bölümünü ayrıca ele alındı. Araç rigleme ve süspansiyon ayarları, piston riglemek gibi teknik konuları işlendi.

Rigify gibi güçlü bir rigging add-on detaylıca anlatılıp, karakterimize uygulandı.

Shape key ile mesh üzerinde rigging yapmayıda öğreneceksiniz.

Mixamo sitesine kendi karakterimizi yükleyip, nasıl rigleyebileceğinizi öğreneceksiniz.

Inverse Kinematic / Forward Kinematic nedir,  aralarında geçiş anahtarı nasıl oluşturulur hepsi anlatıldı.

Stretch (uzayan) ayak riglemek,

Çeşitli pozların kaydedilmesi ve thumnails (küçük resimler) eklenerek animatörün işini kolaylaştırmayı, 

BendBone kullanımı ile esneyen uzuvlarını nasıl yapıldığını öğreneceksiniz.

Ve tabiki çok daha fazlasını bu setimizde öğrenceksiniz.

YorumlarSet İle İlgili Yapılan Yorumlar
Yorum Yapmak İçin Tıklayınız







Doğrulama Kodunu Hatalı Girdiniz.
Yorum Kaydedildi. Teşekkür ederiz.
Tanıtım VideolarıYaptığımız Çalışmaların Videoları
Egitim İçeriğiSet içerisinde anlatılan konuların listesi
  • 1) Açıklama
  • 2) Arayüzü Tanıyalım -1
  • 3) Arayüzü Tanıyalım -2
  • 4) Arayüzü Tanıyalım -3
  • 5) Kısayollar ve daha fazlası -1
  • 6) Kısayollar ve daha fazlası -2
  • 7) Armature Nedir
  • 8) Symmetrize
  • 9) Mirror
  • 10) Parent / Fill / Switch Direction
  • 11) Bone Roll
  • 12) Layers (protected) ve Bone Group
  • 13) Custom Shape (özel şekiller eklemek)
  • 14) Bone to Group (Kemiğe bir Obje Parentlemek)
  • 15) Apply Transform (Pozun Konumunu sıfırlamak) Rest Pose
  • 16) Bone Extrude_Shear_Size
  • 17) Layers (protected) ve Bone Group
  • 18) Viewport Display
  • 19) Bendy Bone
  • 20) İskelet Sistemini Başka Karakterde Kullanmak -1
  • 21) İskelet Sistemini Başka Karakterde Kullanmak -2
  • 22) Inherit Rotation ve Inherit Scale (Kafa sabitleme, Ölçeklendirme)
  • 23) Add simpify Curve (curve çeşitlerini kullanmak)
  • 24) Copy Attribute (pozu kopyalamak) add-on
  • 25) Bone Selection Set (seçim listesi oluşturmak) add-on
  • 26) Pose Library Thumbnails ile pozlarınızı resimli kaydedin (add-on)
  • 27) Parent ve Clear Parent (objeleri birbirine bağlamak)
  • 28) Vertex Parent ile Objeleri Vucuda Parentlemek
  • 29) Ik ve Pole Target
  • 30) Ayak riglemek (IK ve bilek ayarları)
  • 31) Stretchable (uzayabilen) Ayak
  • 32) Stretch on off
  • 33) Bone Yerleşimi
  • 34) Ik ve Pole Target
  • 35) Parmaklar
  • 36) Bendy Bones ile esneyen kol
  • 37) Bendy bone switch ile geçiş
  • 38) Floor ile Parmakları sabitlemek
  • 39) Göz riglemek ve Pupil Ayarları
  • 40) Spine (Bendy Bone ile Esneyen Omurga)
  • 41) Spine (Bel kısmında Ik Yöntemleri)
  • 42) Driver Eklemek
  • 43) Temel Bilgiler
  • 44) Transform Channel
  • 45) Single Properity ve Radians Değeri
  • 46) Action ile hareket vermek
  • 47) Limit Location
  • 48) Limit Rotation
  • 49) Limit Scale
  • 50) Limit Distance
  • 51) Copy Transform
  • 52) Copy Rotation
  • 53) Copy Scale
  • 54) Copy Location
  • 55) Maintain volume
  • 56) Transformation
  • 57) Follow Path ile Tank Paleti Yapmak
  • 58) Stretch To
  • 59) Clamp To
  • 60) Damped Track
  • 61) Spline IK
  • 62) Floor_Pivot ve Follow Path
  • 63) Giriş
  • 64) İskelet Sistemi -1
  • 65) İskelet Sistemi -2
  • 66) İskelet Sistemi -3
  • 67) Kontrolcüler ve FK IK geçişi -1
  • 68) Kontrolcüler ve FK IK geçişi -2
  • 69) Inherit Scale (Genel Kontrolcü ve Scale)
  • 70) Kafa Kontrolü ve Yönleri Kilitlemek
  • 71) Kontrolcü kemiklerin şekillerini değiştirmek
  • 72) Layer Geçişi için driver eklemek
  • 73) Parmakları yumruk yapmak (action const)
  • 74) Açıklama
  • 75) İskelet Sistemi ve Karaktere Uygulamak -1
  • 76) İskelet Sistemi ve Karaktere Uygulamak -2
  • 77) İskelet Sistemi ve Karaktere Uygulamak -3
  • 78) Weight Paint ve Bazı Düzeltmeler
  • 79) Bilek Twist
  • 80) Saç Rigleme ve Genel Kontrol -1
  • 81) Saç Rigleme ve Genel Kontrol -2
  • 82) Saç Rigleme ve Genel Kontrol -3
  • 83) Weight Paint Nedir
  • 84) Basit bir Örnek Yapalım
  • 85) Blur, Avarage, Smear, Gradient Fırçaları
  • 86) Vertex Sample Grup (vertex gruplarını seçmek)
  • 87) Maskeleme (Paint Mask)
  • 88) Weight Sekmesi Altındaki (smooth, mirror invert vs)
  • 89) Clean ile fazla boyamayı kontrol altına alın
  • 90) iskelete sonradan kemik eklemek
  • 91) Envelope Bones kullanmak
  • 92) Vertex Groups (boyama kutuları)
  • 93) Simetrik Boyama (enable symetry X axis)
  • 94) Weight Paint Mirror (bir taraftan diğer taraf paint aynalamak)
  • 95) Shape Key ile İlk Deneme
  • 96) Kol Kası Yapmak
  • 97) Şekilleri Değiştirmek (add driver)
  • 98) Gözleri Riglemek
  • 99) Ağız Riglemek
  • 100) Shape Key nesnesini bir Kontrolcüye bağlamak (add driver)
  • 101) Shape Key Mirror (gözün keyini diğer tarafa kopyalamak)
  • 102) Transfer Shape Key (bir objeden diğerine aktarma yapmak)
  • 103) Join as Shapes (objeden transfer)
  • 104) Yüz Kontrolcüleri
  • 105) Çoklu Shape Key > Bir Kemik Kontrolcüsü
  • 106) Giriş
  • 107) Kemik Yerleşimi -1
  • 108) Kemik Yerleşimi -2
  • 109) Kemik Yerleşimi -3
  • 110) Göz ve Kaş Kemiklerinin Düzenlenmesi
  • 111) Weight Paint
  • 112) Action Driver (Add-on) ile Yüz hareketlerini hazırlamak
  • 113) Slider oluşturmak (driver)
  • 114) Custom Shapes kontrol objeleri eklemek -1
  • 115) Custom Shapes kontrol objeleri eklemek -2
  • 116) Lipsync Kontrolcüsü eklemek (Final)
  • 117) Dişleri Riglemek
  • 118) Dil Riglemek
  • 119) Giriş
  • 120) Kemiklerin Yerleşimi Gövde, Kuyruk ve Kanatlar
  • 121) Weight Paint
  • 122) Kanat Weight Paint-02
  • 123) Kuyruk Rigging
  • 124) Kafa Weight Paint
  • 125) Kanat ve Tüy Kontrolcüleri
  • 126) Tüy Rotate
  • 127) Kuyruk Kontrol
  • 128) Göz Riglemek
  • 129) Assing from Bone ile Kemik Eklemek
  • 130) Göz Kapakları
  • 131) Clamp to
  • 132) Blink (göz kırpmak)
  • 133) Parmak Yum
  • 134) Ayak IK > FK geçiş
  • 135) Kanatları Kapatalım
  • 136) Custom Shape İle Son halini verelim -1
  • 137) Custom Shape İle Son halini verelim -2
  • 138) Kemik Yerleşimi
  • 139) Weight Paint
  • 140) Kontrolcüler
  • 141) Balık Riglemek
  • 142) Giriş
  • 143) Kemik Yerleşimi
  • 144) Ik ve Gözleri Parentlemek
  • 145) Weight Paint (etkileşim ağırlığı boyamak)
  • 146) Kafayı Strectch Etmek
  • 147) Göz Kontrolcüleri
  • 148) Göz Bebeği (büyüme küçülme)
  • 149) IK (Invers Kinematic)
  • 150) Inherit Rotation ile Kafa sabitleme
  • 151) Göz Kırpma (Driver)
  • 152) Global Scale (Genel Ölçeklendirme)
  • 153) Custom Shapes (kontrol objeleri eklemek)
  • 154) IK-FK geçiş anahtarı
  • 155) Subdivision ve Tüyleri Aç / Kapa
  • 156) Modeli indirip rig için hazırlayalım
  • 157) Kemik Yerleşimi
  • 158) Tekerlekleri döndürelim
  • 159) Transform Constraint ile Teker Kontrolü
  • 160) On teker rotate kontrol ve Suspansiyonlar
  • 161) Spin ve Genel Kontrol
  • 162) Lastiklerin Ezilmesi (lattice)
  • 163) Floor ile zemin farkındalığı
  • 164) Zemine göre süspansiyon hareketliliği
  • 165) Bone group ve final
  • 167) Parent ve Bone Oluşturmak
  • 168) Pistonlar için Damped Constraint
  • 169) Driver ile paletleri döndürmek
  • 170) Paletleri Manuel Olarak Kontrol Etmek
  • 171) Kabloları Riglemek -1
  • 172) Kabloları Riglemek -2
  • 173) Kemikleri Gruplara Ayırmak ve Kısıtlamalar
  • 174) IK kol
  • 175) Custom Shape İle Son halini verelim
  • 176) Rigify ile Full Rigleme -1
  • 177) Rigify ile Full Rigleme -2
  • 178) Rigify ile Full Rigleme Weight Paint -3
  • 179) Rigify ile Full Rigleme Weight Paint -4
  • 180) Append ile Kalıcı dosya import etmek
  • 181) Wiggle Bone
  • 182) RigFlex
  • 183) Mixamo
  • 184) Grease Pencil ile 2d Animasyonu
  • 185) Karakter Oluşturmak
  • 186) Karakter Riglemek
  • 187) Karakter Animasyonu
Eğitmen HakkındaSeti hazırlayan eğitmen hakkında bilgi

Merhaba, yaklaşık 15 yıldır mimarlık firmalarında tasarım ve animasyon üzerine çalıştım. Son yıllarımda ise karakter rigging ve animasyon üzerine yoğunlaştım. Uzun süredir Autodesk 3ds max ile tasarımlar üzerinde çalışırken aynı zamanda Autodesk Maya ve Blender ile animasyon sektöründe yer aldım. Bora FPS'nin (online oyun) silah animasyonları yaptım ve şu anda halihazırda yurtdışı kaynaklı bir çizgi dizi de animatör olarak çalışıyorum. Bu dizide tabiki Blender kullanıyoruz. Elde etmiş olduğum tecrübelerimi paylaştığım bu kursta umuyorum ki sizlerde pek çok şey öğreneceksiniz. Sevgilerimle


KampanyalarSeçtiğiniz set ile ilgili Kampanyalar
%21
KAMPANYA
2 SET %21İNDİRİM
Blender Animasyon
Blender 2.8
138118 TL